Due diligence вже давно став невіддільною частиною будь-якої корпоративної угоди злиття і поглинання M&A (Mergers and Acquisitions). Це всебічний та детальний процес перевірки та аналізу бізнесу або активів, який дає повне уявлення про стан справ, потенціал і реальну вартість.
Причина 60% невдалих угод — недостатня або неякісна перевірка, яка не виявила критичних проблем. Завдання Due Diligence — звести до мінімуму можливі ризики для інвестора/власника. Проводити перевірку, звісно, ефективніше це робити до вкладення коштів. Але якщо цього не було зроблено, доречно це зробити навіть із запізненням.
Комплексна перевірка та Due Diligence. У чому різниця?Термін «due diligence» почали використовувати в юридичних документах із середини XV століття для позначення справ, які необхідно було розслідувати з «належною ретельністю» або «належною ретельністю».
Поняття «комплексна перевірка» частіше використовують як міжнародний загальний термін, що описує всебічний аналіз і перевірку компанії або її діяльності. Тоді як Due Diligence позначає процес перевірки в рамках угод M&A та інвестицій і містить структурований підхід до перевірки, який спрямований на мінімізацію ризиків.
Фінансовий Due DiligenceЗробивши угоду покупець чи інвестор відповідає за будь-які податкові проблеми, які він успадкував. Завищені, чисті операційні збитки, занижені податкові зобов'язання, помилки під час нарахування або несплата податків є найпоширенішими ризиками M&A.
Фінансовий Due Diligence спрямований на перевірку
фінансової діяльності компанії перед укладенням угоди. Він включає перевірку фінансової звітності, аналіз доходів, витрат, прибутку і грошових потоків, а також оцінку боргових зобов'язань і активів. Особливу увагу приділяють вивченню оборотного капіталу і витрат. Перевіряють якість чистих активів, чистий борг. Складають фінансові прогнози очікуваного прибутку та продуктивності. Саме на цьому етапі Due Diligence дуже часто вдається виявити невраховані зобов'язання та потенційні фінансові ризики.
Компанія ТОВ "ЄЙФОС ХАБ" здійснює перевірку та оцінку:
- Фінансової звітності, податкових декларацій та інших фінансових документів.
- Доходів, витрат, прибутку, грошових потоків і заборгованості.
- Аналіз фінансових прогнозів і моделей.