P&L + Cashflow
Прибуток — це показник ефективності. За умов ефективного управління оборотним капіталом бізнес не тільки генерує прибуток, а й забезпечує грошовий потік (Cashflow). Для оцінки фінансового стану та потенціалу бізнесу замовника Єйфос Хаб проводить аудит фінансових звітів компанії, включаючи баланс, звіт про прибутки та збитки, звіт про рух грошових коштів.
У звіті про прибутки та збитки P&L (profit and loses) враховуються всі надходження грошових коштів від продажу товарів або послуг, відображаються витрати, що пов'язані з виробництвом, відображає витрати, пов'язані з виробництвом, наданням послуг, враховує операційні витрати й зобов'язання перед підрядниками, постачальниками та контрагентами. P&L виявляє, скільки грошей залишається у компанії після врахування всіх витрат. Чистий прибуток — це основний показник цього звіту.
Касові розриви та банкрутство
Неприємний фінансовий парадокс: сейф порожній, а компанія прибуткова; сейф сповнений грошима, а компанія зазнає збитків. Чому так відбувається? Прибуток — це віртуальний показник, і він може бути відображений не тільки у грошах. І питання дебіторської заборгованості або неліквідного виробництва починають розглядатися вже на етапі стагнації, з усіма наслідками, що звідси випливають — 95% малого бізнесу банкрутують протягом перших 3 років.
Касові розриви виникають, коли грошові потоки не відповідають фінансовим зобов'язанням компанії. Фінансовий аналіз допомагає оцінити операційні грошові потоки, дебіторську заборгованість і кредитні зобов'язання.
Інвестуємо в бізнес. Розширюємо зони впливу. Масштабуємо. Процеси налагоджені і все під контролем. Але раптово з'являються вони — «сліпі» зони. Підприємець не встигає дивитися в майбутнє, його займають проблеми, які він часто сам і створює. «Сліпі» зони не впадають в око і здається, що загалом не впливають на результат. Компанія Єйфос Хаб вважає, що одна з головних проблем бізнесу - це безлад в управлінському обліку та фінансах.
Фінансовий аудит виявляє «сліпі» зони та потенційні ризики бізнесу, фіксує помилки та втрачені можливості. Це не лише формальне дослідження, а й стратегічний підхід до фінансового управління, що допомагає уникнути касових труднощів, забезпечує фінансову стійкість і формує основу для стійкого та успішного бізнесу в довгостроковій перспективі. Що потрібно знати перш ніж переводити компанію на етап масштабування? Які фактори говорять про проблеми в бізнесі?
Хиба системності керування
Кожен етап розвитку компанії вимагає своєї стратегії та рішень. Бажаючи масштабувати бізнес, підприємці дуже часто не замислюються над тим, що їм потрібно буде змінювати не тільки структуру, а й методи управління.
Малий і середній бізнес найчастіше фокусуються на оперативній діяльності, заробляють гроші тут і зараз, використовуючи принцип «прийшло- пішло, а що залишилося моє». Звичайна схема «маркетинг-продажі-ліди-конверсії» під час масштабування змінює всю модель бізнесу, вимагаючи зв'язати в єдину систему «менеджмент-фінанси-бізнес-процеси-HR-стратегії».
Проблеми починаються тоді, коли, набравши авансових платежів (передоплата), у підприємця складається ілюзія вже отриманого прибутку. Касові розриви і банкрутство якраз і стають причиною нерозуміння різниці між P&L і Cashflow.
Фінансовий аудит допомагає чітко визначити, яких результатів варто очікувати на певному етапі розвитку бізнесу.