«Бійтеся, коли інші жадібні, та залишайтеся жадібними, коли інші налякані» Воррен Баффет (Warren Buffett) Бути готовим швидко адаптувати бізнес до того, що не можеш контролювати, і керувати тим, що можеш. Це формула успішного управління.
Ми живемо в епоху змін і невизначеності. Економічні кризи, зміни в законодавстві, геополітичні події, коливання валютних курсів, пандемії та природні катаклізми —
сотні зовнішніх чинників впливають на бізнес.Чи можна захистити компанію від несподіваних потрясінь? У цій статті ми розглянемо кілька ключових фінансових стратегій, які допоможуть бізнесу зберегти стійкість і навіть знайти нові можливості в умовах хаосу.
Диверсифікація ризиківНебезпечно обмежувати асортимент, «прив'язувати» бізнес до певної групи товарів чи однієї країни. Одна з найефективніших стратегій — це диверсифікація, як інвестицій, так і бізнес-моделей. Що станеться, якщо попит різко впаде або валютні курси зіграють не на вашу користь? Диверсифікація асортименту або вихід на нові ринки допомагають знизити ризики.
В процесі вертикальної диверсифікації покращують або змінюють виробничі ланцюжки, які йдуть від виробника до кінцевого споживача. Горизонтальна диверсифікація передбачає введення нових продуктів або напрямів, для залучення інших цільових аудиторій. У разі конгломератної диверсифікації компанія розширює бізнес у напрямках і сферах, зовсім не пов'язаних з її основною діяльністю.
Створення резервного фондуКриза — це удар по бізнесу. Далі відбувається скорочення персоналу або екстрене, найчастіше, невигідне кредитування. Як уникнути цього?
Резервний фонд - це фінансова «подушка безпеки», яка допомагає пережити кризові часи. Ідеальна ситуація — мати на рахунку суму, яка може покрити щонайменше 3–6 місяців витрат на: зарплати співробітників, оренду, сплату податків та інші обов'язкові платежі.