Ви зустрічаєтеся з інвесторами й отримуєте відмови? Водночас щиро не розумієте, чому вам не хочуть давати гроші.
Що насправді цікавить інвестора, крім прибутку та повернення вкладеного? Що їм рухає і що він шукає у стартапах та бізнесах? Доки ви не розберетеся в цьому, то й далі діятимете навмання. А ваші шанси отримати фінансування наближатимуться до нуля. Задовго до того, як ви почнете шукати інвестора, необхідно ретельно підготуватися та виконати серйозну «домашню роботу».
З чого почати?Для того, щоб на ваш проєкт звернули увагу, важливо правильно розповісти про нього і про те, як ви збираєтеся збільшити гроші інвестора, а для цього:
- Дайте відповідь на запитання: «Яку конкурентну перевагу має ваша ідея?» (інноваційність продукту, команда, досвід).
- Підготуйте короткий лист-пропозицію та розішліть його потенційним інвесторам.
- Створіть презентацію, опишіть чітко та стисло всі ключові моменти вашого проєкту. Важливо продемонструвати стартову точку А, в якій перебуватиме проєкт на початковому етапі (продукт, прибуток, команда).А потім показати, куди ви плануєте привести проєкт завдяки залученню інвестицій — точку В.
- Сформулюйте чіткий оффер: скільки грошей вам потрібно залучити і на яких умовах.
Сума та умовиПерш ніж прямувати до інвестора, важливо чітко визначити, яку суму ви хочете залучити та на яких умовах. Бо інакше ви можете витратити чимало нервів та укласти невигідну угоду. Ставте чіткі цілі, обговорюйте конкретні цифри й методично перебирайте можливі варіанти. Не гайте час і відмовляйтеся від того, що не відповідає вашим критеріям.
Список інвесторів Складіть список інвесторів, які вже інвестували кошти в схожі сегменти ринку. Зазвичай інвестори обирають для себе пріоритетні напрямки. Має сенс звертатися до тих, хто працює з напрямком та ринком, що вас цікавлять, тому що вони краще розуміють його динаміку і тенденції.
Зверніть увагу на інвестиційні фонди, які активно шукають нові проєкти у вашому сегменті. Ознайомтеся з їхнім портфоліо, аби зрозуміти, які компанії вони підтримували раніше.