Кредитування бізнесу. Позичати гроші чи ні?
Рентабельність активів
Прибутковість бізнесу — це його рентабельність. Це відношення операційного прибутку за рік до середньорічної вартості активів. Якщо рентабельність активів нижча за відсоток за кредитом, то брати його не варто, він «з'їсть» бізнес. Операційний прибуток — різниця між доходами і витратами компанії за основним видом діяльності. Активи бізнесу — це те, що приносить компанії прибуток (нерухомість, транспорт, обладнання, патенти, ліцензії, матеріали, готова продукція і гроші на рахунках, дебіторська заборгованість).
Регулярний моніторинг усіх доходів і витрат, аналіз рентабельності інвестицій, що зроблені з використанням позикових коштів, а також фінансовий облік і планування допомагають ефективно управляти кредитними коштами.

! Потрібно вести фінансовий облік і знати рентабельність активів власного бізнесу, щоб порівнювати її з відсотковою ставкою за кредитом.

Прогнозований попит на товари та послуги
Бізнес — це сукупність взаємопов'язаних процесів, в якій будь-яка зміна в одному з елементів впливає на всю систему в цілому. Чи знаєте ви, який відсоток ринку займає ваша компанія? Хто лідер у вашій галузі? Що роблять ваші конкуренти? Чи можете ви неупереджено охарактеризувати сильні та слабкі сторони вашого бізнесу та бізнесу конкурентів? Що потрібно вашим клієнтам?

У сезонному бізнесі, коли очікується зростання попиту, компанія може взяти кредит, щоб збільшити товарні запаси або розширити виробництво.

! Щоб правильно прогнозувати попит, потрібно аналізувати минулі продажі, ринкові тренди, сезонні коливання, поведінку конкурентів та відгуки клієнтів, одночасно з цим відстежуючи зміну зовнішніх чинників (економічних і законодавчих).
Кредит — можливість чи проблема? Кредит може стати фатальною помилкою для нестабільного бізнесу і чудовим рішенням для налагодженого. Хтось пишається, що розвиває свій бізнес, не беручи ні одного кредиту. Хтось побоюється кредитів, хтось хоче, але не наважується. Як зрозуміти, що ваша компанія готова до кредитування? Фінансові експерти компанії Єйфос Хаб радять звернути увагу на основні чинники екологічного кредитування бізнесу.

Позикові кошти часто стають драйвером росту бізнесу за умови, що він приносить прибуток. Однозначного рішення «брати чи не брати» немає. Це серйозне і відповідальне рішення. З усвідомленням усіх пов'язаних із кредитом ризиків.

Фінансова модель
Скільки компанія може заробляти? Що впливає на її прибуток? Які в неї є точки зростання? Які показники є ключовими для досягнення мети? Лише маючи точні, в цифрах, відповіді на ці запитання, можна говорити про кредитування.

Наскільки доречно залучати кредитні кошти? Є сфери бізнесу, для яких кредитування є необхідною умовою задля їхньої успішної операційної діяльності: торгівля, будівництво, капіталомісткі галузі, сільське господарство. Тобто там, де чистого прибутку буде недостатньо для масштабування. Потрібно пам'ятати, що масштабування — це певна стадія розвитку в бізнесі. Заходити в нього, не досягнувши цієї стадії, завжди небезпечно. На якій із п'яти стадій розвитку знаходиться ваш бізнес? Тільки пройшовши перші чотири (I. створення бізнесу; II. становлення; III. систематизація процесів; IV. вихід з операційної діяльності) можна думати про п'ятий етап — масштабування.

Кредитувати бізнес, що перебуває у стадії стагнації ризиковано. Позикові кошти можуть стати пасткою, якщо власники не зважають на фінансові показники та перебувають в ілюзії, що кредит допоможе пережити їм складні часи.

! Задля того, щоб вірно спрогнозувати попит, потрібно мати зрозумілу фінансову модель бізнесу.
Касові розриви
Навіть у стабільного бізнесу можуть виникати касові розриви. Касовий розрив — одна з найчастіших чинників виникнення боргів у бізнесі. Клієнти затримують оплату, постачальники зривають контракти, потрібно повернути передоплату. У підсумку бізнесменові доводиться брати кредит, щоб покрити брак коштів, і в таких випадках борг виправданий. Касовий розрив вказує на брак обігових коштів, а не на збитковість бізнесу. Короткострокові кредити та овердрафти допомагають закрити цей тимчасовий розрив, надаючи бізнесу необхідні кошти для підтримки операційної діяльності.

! Брати кредити для покриття касових розривів можна тільки в випадку, якщо бізнес прибутковий.

Умови кредитування та оцінка потреб
Кредитування може бути потужним інструментом для розвитку і зростання бізнесу, якщо використовувати його з розумом. Воно допомагає справлятися з касовими розривами, можна інвестувати в нові проєкти та розширювати діяльність. Однак щоб кредит став справді корисним, необхідно проводити ретельну оцінку потреб, планувати фінансові потоки та обирати оптимальні умови кредитування.

Компанія Єйфос Хаб допомагає кредиторам і позичальникам, перевіряє:
  • Кредитну історію бізнесу
  • Бізнес-план розвитку (як підстава для кредитування)
  • Фінансову та бухгалтерську звітність (показує стабільність і прибутковість бізнесу)
  • Заставу (активи, які можуть бути надані в заставу)

Якщо ви замислюєтеся про кредит, фахівці Єйфос Хаб допоможуть вам уникнути можливих ризиків, запропонують найкращі рішення для вашого бізнесу.
Залишити заявку на консультацію