Як підвищити шанси стартапу на успіх: гроші, план і довіра інвесторів
Хороший стратегічний план має включати:
  • короткий опис бізнесу від фаундера
  • аналіз цільових і потенційних ринків, трендів
  • дослідження клієнтів, складання портретів аудиторії
  • конкурентний аналіз, розуміння сильних і слабких сторін продукту
  • оцінку поточних ресурсів
  • фінансову модель
  • гіпотези про можливі ризики
  • план дій на найближчі 6 місяців

Помилка багатьох стартапів — показувати лише райдужні сценарії. На практиці інвестора цікавить: «А що, якщо все піде не так?»
План. Не на 3 роки, а на 3 місяці
Інвестори не люблять фантазії. Вони дивляться на конкретні кроки та ставлять конкретні запитання. Коли очікувати перші замовлення? Що станеться, якщо не «спрацює» реклама? Як швидко можна змінювати продукт? Точка беззбитковості, коли бізнес «виходить у нуль»? Які метрики критичні? CAC, LTV, Burn Rate? Чи можете ви за хвилину зацікавити інвестора?

План — це робочий інструмент, який дає інвесторам (і самим засновникам) розуміння: куди рухається проєкт, на яких етапах знадобляться ресурси і що буде, якщо все піде не за планом. Необов'язково писати 100-сторінковий бізнес-план. Потрібен чіткий і гнучкий фінансовий план на 3-6 місяців і сценарії «А», «В», «С».
Супер-ідея без структури і чітких кроків перетворює бізнес на хаос. Виживають та зростають не ті, хто має «концепцію на мільйон», а ті, хто вміє прораховувати ризики, планувати, домовлятися і грамотно вибудовувати стосунки. Ті, хто думає на два кроки вперед. Решта - згорає на старті.

Новий бізнес — це не марафон і не спринт. Це дебют у шаховій партії. Помилилися на самому початку — виграти буде важко. Чому одні стартапи ростуть, а інші закриваються через рік? ТОВ "ЄЙФОС ХАБ" допомагає стартапам вибудовувати стратегії, знаходить надійних інвесторів. Ми знаємо, чому одні досягають успіху, а інші зазнають невдачі.

Не все вирішують власні гроші
Американські економісти досліджували долі 50 мільйонів (!) компаній і прийшли до висновку, що найважливішим фактором успіху є обсяг фінансування, залученого до запуску компанії. Чим більший стартовий капітал, тим вища ймовірність, що компанія стане прибутковою та масштабною. Крім того, джерело фінансування грає ключову роль: венчурний капітал виявився найбільш ефективним. Важлива деталь: якщо стартап фінансується з власних коштів, його шанси на успіх знижуються на 2–5%, а ось якщо залучаються сторонні інвестиції, навпаки, підвищуються на 9–11%.

Фраза «ми впораємося самі» звучить красиво, але для стартапу може обернутися недобрим жартом. Зовнішнє фінансування — гроші, залучені від інвесторів — це не просто додатковий ресурс, а можливість наймати, тестувати, розвивати. Це одночасно й індикатор життєздатності ідеї, і сигнал ринку, що засновник вміє продавати, надихати, переконувати. Уміння залучати інвестиції — одна з ключових навичок успішного фаундера.
Що хочуть бачити інвестори?
Практично будь-який стартап не може довго розвиватися виключно на власні кошти. Інвесторам потрібно заздалегідь розуміти, коли і на що потрібно буде виділяти кошти. Наприклад, IT-продуктам — на масштабування, біотеху — на клінічні випробування. Якщо стартап займається розробкою медичних або косметичних продуктів, можуть знадобитися додаткові інвестиції на етапі клінічних випробувань і сертифікації. Технологічним проєктам, таким як мобільні додатки, знадобляться кошти при масштабуванні.

Щоб залучити «розумні гроші», стартапу потрібно:
  • Чітко сформулювати ціннісну пропозицію.
  • Показати знання та розуміння ринку — від локального до глобального.
  • Довести, що проєктом займаються професіонали.
  • Показати реальний кейс — з вирішеною проблемою та вже отриманими результатами.

ТОВ "ЄЙФОС ХАБ" рекомендує
Шукайте інвесторів і джерела фінансування. Працюйте над стратегією: чим краще продуманий ваш план, тим легше буде залучити інвестора. Уміння пояснити цінність проєкту — це навичка, яка безпосередньо впливає на майбутнє компанії. А щоб не потрапити в неприємну ситуацію, готуйтеся до переговорів: розуміння інтересів інвесторів, уважне читання умов договорів і консультації з експертами допоможуть вам уникнути помилок і досягти успіху.

Юристи та фінансові аналітики ТОВ "ЄЙФОС ХАБ" допоможуть підготувати проєкт до переговорів, грамотно оформлять умови співпраці. Проведуть аудит бізнес-процесів.
Залишити заявку на консультацію