Інвестування ─ це мистецтво, яке вимагає не тільки глибоких знань і фінансової експертизи, а й розуміння довгострокових тенденцій і принципів інвестиційного ринку. Інвестора лякає невизначеність і ризик втратити вкладене.
Пошук «інвестиційного Грааля» не припиняється.
В основі однієї з відомих стратегій інвестування лежить ефект Лінді, який припускає, що чим триваліше снує актив (інвестиційний продукт, бізнес або технологія) іі демонструє стабільні результати, тим більша ймовірність його довгострокового виживання. Інвестори часто використовують цей принцип під час ухвалення рішень про інвестування, віддаючи перевагу тим активам, які мають довгу історію.
У яку компанію інвестувати? Стару чи нову. Виходячи з ефекту Лінді, у Coca-Cola більше шансів дожити до наступного століття, ніж у Google. Чи це так?
Ефект Лінді«Мене часто запитують: «Що зміниться в найближчі 10 років?». І майже ніколи: «Що НЕ зміниться в ці 10 років?». Але ж друге питання важливіше за перше. Успішну бізнес-стратегію можна побудувати тільки на основі того, що стабільно в часі». Джефф БезосДовга історія успіху компанії ─ показник стабільності та надійності активу. Цей принцип був уперше сформульований американським письменником і фінансистом Нассімом Талебом (Nassim Taleb). Якщо щось існує тривалий час, то велика ймовірність, що воно продовжить існувати й надалі. Цінним є те, що пройшло перевірку часом. У цьому суть ефекту Лінді.
А чи можна вірити ефекту Лінді?Можна припустити, що «старі» відомі компанії, наприклад, такі як Coca-Cola або Johnson & Johnson, мають більше шансів дожити до наступного століття завдяки своїй довгої та успішної історії. Виходячи з ефекту Лінді, Google (створена в 1998 році) має бути віднесена до нових і не перспективних для інвестування компаній. Але ми знаємо, що інноваційний потенціал і унікальна позиція Google на ринку вже давно зробили компанію успішним інвестиційним об'єктом. «Новачки» Apple, Amazon і Microsoft ─ прибуткові інвестиційні активи. Тож, розмірковуючи про інвестування, не слід ігнорувати нові компанії та технологічні інновації.