Управління ризиками. Виграти, не програти
Управління ризиками
На цьому етапі розробляють і запроваджують стратегії щодо зниження витрат, зменшуючи вплив можливих збитків на бізнес загалом. Визначають мету управління ризиками: мінімізація фінансових втрат, безпека, захист репутації компанії.

Безпека — ядро бізнесу. Діяльність компанії, її співробітників і партнерів має відповідати нормам законодавства та етики, внутрішнім і зовнішнім стандартам. Комплаєнс, систему безпеки та внутрішнього контролю, потрібно продумувати заздалегідь. Недотримання загальноприйнятих норм і правил може призвести до збитків як для компанії, так і для її клієнтів.

Стратегією управління ризиками може стати: диверсифікація портфеля бізнесу, укладення страхових полісів, впровадження систем безпеки та контролю якості, а також розробка планів бізнес-континуїтету.
Моніторинг і контроль
На цьому етапі відстежують діяльність компанії, оцінюючи ситуації ризику та ефективність заходів щодо їх врегулювання. Виявивши нові загрози, компанія мусить бути готовою до перегляду або зміни стратегій і методів управління.

Моніторинг — це регулярне оновлення даних для аналізу ризиків та оцінювання їхнього впливу на бізнес-операції. Будь-які, навіть найпростіші процеси бізнесу потрібно регламентовано контролювати.

Стратегії управління ризиками мають враховувати принципи регресії: вкрай ризиковані або екстремальні події зазвичай тимчасові та можуть бути аномалією. У кризовій ситуації екстремальні події рано чи пізно нормалізуються і повертаються до середнього значення.
Процес управління ризиками в будь-якій компанії (та й у житті теж) складається з тих самих кроків: спочатку ризики потрібно виявити, потім оцінити, спробувати їх пом'якшити, склавши план подальших дій. Врешті-решт, досліджувати та проконтролювати результат.

Теоретично управління ризиками стоїть «на трьох китах»: корисності, регресії та диверсифікації. Необхідно оцінювати не тільки ймовірність виникнення ризику, але й його наслідки для бізнесу або інвестора. Рішення з управління ризиками зменшують ймовірність фінансових втрат. Інвестор розподіляє капітал, заздалегідь оцінюючи потенційну прибутковість та ризики.

Ідентифікація ризиків
Найбільш проблемний етап — пошук і визначення потенційних загроз, які можуть вплинути на бізнес. Застрягти на цьому кроці доволі легко — оцінити та прийняти реальність буває дуже важко. У бізнесі зазвичай розглядають зовнішні фактори впливу: економічні та політичні зміни, конкуренцію на ринку. І внутрішні чинники: проблеми системи управління, питання, пов'язані з персоналом і співробітниками, зміни в продуктах або послугах.

Аналізуючи зовнішнє середовище, оцінюючи внутрішні процеси та прогнозуючи майбутні події, важливо розглянути ризики, пов'язані з: відходом з ринку основних постачальників, розбіжностями між партнерами, фінансовою невизначеністю, юридичними зобов'язаннями, технологічними проблемами та помилками стратегічного управління.

Аналіз ризиків
На цьому етапі оцінюють ймовірність виникнення і ступінь впливу на бізнес усіх виявлених ризиків — якісний аналіз на ймовірність і наслідки. Зібрані статистичні дані прийнято використовувати саме для побудови якісних моделей можливих ризиків.

Оцінюють ризики:
  • нефінансові, не пов'язані з втратою грошей (операційні, правові, репутаційні, регіональні, трансфертні)
  • динамічні, їхня ймовірність і наслідки залежать найчастіше від зовнішніх чинників (політичні, економічні, соціальні, екологічні та професійні)
  • статичні (форс-мажор, надзвичайна ситуація, катастрофа)
Диверсифікація
Диверсифікація — це ключова стратегія в управлінні інвестиціями та ризиками. Інвестуючи в різні активи або ринки, можна розподілити кошти так, щоб вони максимально були захищені від можливих зовнішніх загроз.

Диверсифікація дає змогу зменшити загальний рівень ризику та знизити ймовірність значних втрат, якщо один з інвестиційних активів або секторів зіткнеться з проблемами. До інвестиційних ризиків належать: ризик ліквідності, кредитний ризик, ризик емітента, селективний ризик і біржовий (або ціновий) ризик.

Єйфос Хаб аналізує бізнес клієнтів ще на етапі бізнес-плану, вибудовує якісні моделі для аналізу надійності системи управління, впроваджує схеми ризик-менеджменту. Консультуючи потенційних інвесторів, Єйфос Хаб допомагає їм диверсифікувати інвестиційні портфелі, вкладаючи кошти в активи з різним рівнем ризику.
Залишити заявку на консультацію